Tuesday, January 31, 2012

Perkampungan Menara Gading Johor 2012



Alhamdulillah, syukur ke hadrat Illahi. setelah pelbagai dugaan datang untuk menghadirkan diri ke PMGJ, tapi Allah dah permudahkan segala urusan saya secara xsedar.

MyEm0.Com nk kata apa ye kalau kita dapat lakukan sesuatu perkara tu for the first time ek? mesti teruja sangat kan........
agak2 ada x macam ni?MyEm0.Comhahahhahaha..yang ni terlebih teruja rasanya..kikiki..


Alhamdulillah, sy diberi peluang untuk menjadi fasi untuk PMGJ kali ni. Bertempat di Kolej Kediaman Tun Dr Ismail, UTM Skudai (da mcm kat UTHM pulak sbb sama nama kolej kediaman jiran,hehe). Da lama sangat teringin jd fasi, n now Alhamdulillah tercapai. Sebelum ni pernah jadi jugak, tapi dengan budak2 sekolah rendah jep :) comel2, hehe. yang kali ni pun comel jugak.

<3 Ar-Rahim <3

ni la adik2 group Ar-Rahim (nama kumpulan ni). dari kiri Che Ku, farhan, Abg Asshaf, Fia, sy dan Fatin. mereka sangat best sebab semuanya aktif2. pengalaman pertama jadi fasi agak nervous dan kadang2 xtersampai apa y nak disampaikan tapi Alhamdulillah, i can manage all that, insyaAllah. Perkampungan Menara Gading adalah salah satu program wajib oleh KPIJ sendiri di mana objektifnya ingin mendedahkan adik2 lepasan spm, stpm n stam tentang life di menara gading yang penuh dengan liku dan cabaran. InsyaAllah mereka dah cukup sedia untuk menghadapi segala cabaran tu. Hampir kesemua aktiviti yang dijalankan dapat menerapkan ukhuwah antara peserta, fasi dan juga kesemua penggerak program. Nak tau macam mana, jom join untuk Perkampungan Menara Gading Kebangsaan (PMGK) =)

semoga segala pengalaman dapat dikongsikan bersama sahabat-sahabat yang lain dan semoga ukhhuwah ni xkan terputus sampai bila-bila. Ukhuwah Fillah =)


No comments: