Thursday, March 14, 2013

:::sahabat:::

bismillahirrahmanirrahim...

bila kita sebut pasal sahabat kan, agak2 apa beza antara sahabat dgn kawan? sangat berbeza.SANGAT. but what i want to say is, i'm not a good SAHABAT to you. aku cuma seorang sahabat yang diibaratkan sbg tin kosong. ye. aku kosong sekarang ni. aku xada sahabat yang seperti dulu. tak ada. sebab apa? sebab nya, aku mengaku semuanya silap aku. my attitude become worse. my words become so rude. my akhlak did not show me like a MUSLIM WOMAN. i hurt ur feeling. i did not ask u why u be like this and like that. i just think that everyone have to understand me. but then, what i get??? i got nothing.zero.empty.

aku rasa, kau memang jarang baca blog aku (sebab apa je ada kat blog ni kan =='' haha).cuma apa yang aku nak cakap, aku dah kehilangan kau yang dulu. dan aku tahu segalanya berpunca kerana aku. aku tak pernah nak ambik tahu apa yang kau rasa. aku jadi sahabat yang kejam.

orang kata budak tarbiyyah ni mesti hebat. ye memang hebat, hebat sangat berkata2 tapi perlaksanaan???who knows???aku bukan sebaik perkataan tarbiyyah. rasa macam nak lari pergi tempat lain. tapi, aku xboleh lari daripada masalah.

wahai sahabat, aku tahu aku salah, aku tahu aku patut buat sesuatu. tapi aku takut untuk menghadapi pelbagai kemungkinan. aku tahu ujian ni akan mematangkan kita. Ya Allah, berikan aku satu kekuatan yang aku sendiri tak tahu aku mampu atau tidak.

aku ibarat lampu suluh yang malap, yang tidak mampu untuk menerangi jalan mu tika kau berada pada waktu kegelapan. 

aku hanya bisa berkata tanpa menyedari apa yang sedang aku perkatakan.

No comments: