Tuesday, April 9, 2013

praktikal time!!

assalamualaikum, first of all saya nak bagitahu yang masa praktikal ni memang mencabar..huhu, sbb bnyk bnda baru belajar..masa kita belajar kat universiti banyak benda kita di 'suap' tapi bila dah kat industri ni semua benda kena explore sendiri..banyak bnda kena belajar sendiri baru boleh buat..huhu..n kalau kat u, kalau kita baca pdf n tak faham so abaikan je la kan tapi kalau kat industri, manual punyala tebal dan semua technical words n kalau xfaham, kita la yang rugi..betapa masa belajar kat u ni bnyk bnda ambil remehbnda y tak masuk exam mesti kita xkan fokus..sebenarnya apa yang kia belajar kat u n once kita masuk industri, apa y kita belajar kat u tu ibarat kita sentuh tajuk je..hoho, bayangkan betapa lagi advance nya bila masuk industri...

saya pulak praktikal kat tampat mak kerja..so ramai la lelaki2 yang duk sibuk mcm nk menggatai kan..tapi saya memang bersyukur sangat sebab dengan attire sy yang macam ni, semua orang takut nk kacau saya..hoho..ada jawapan seorang ni dia kata dia xnak sebab saya ni muslimah sangat...hm, saya bukan nak bangga diri ke apa..tapi orang boleh faham dah, dengan attire kita yang macam ni siapa je yang nak? (amboi ayat,haha). maksudnya orang yang rasa macam kurang sikit mesti dia akan merendah diri..tapi tak kisah pun sebenarnya, asalkan orang tu cukup kuat agamanya dan seorang penggerak jemaah islam, tu lah pilihan saya (err, oka bai).

tapi apa2 hal pun, belajar untuk rasakan kesusahan semasa belajar, nanti akan rasa kesenangannya semasa bekerja..yes, indeed!

No comments: